2013. augusztus 27., kedd

7. Cipőfűzőből karkötő - DIY

Amikor felfedeztem ezt a kis útmutatót, nekem nagyon megtetszett. Alapjáraton, ugyan semmi köze a gyöngyökhöz, de fel lehet vele később dobni az egészet. Na, kezdjük.

Az alapötlet:

Ha teljesen ilyet szeretnél, akkor javaslom, hogy körülbelül 120 cm-es cipőfűzőt használj, ugyanis ez a technika gyakorlatilag egy fonallal hármas fonás. Tehát el is veszíti a harmadát mindenképp a hossza - de ugye csuklóméret válogatja, hogy kinek mekkora kell, ezért javaslom, hogy ne is vágjátok el addig a fűzőt, amíg nem látjátok, hogy mennyit vesz fel a kötözgetés (úgy is általában 1,5 méter körülit lehet vásárolni).
Nos, én valami teljesen más ötlettől vezérelve 60 cm-nél vágtam el a cipőfűzőt, az én kicsi csuklómra épp, hogy passzentos lett a végeredmény, úgyhogy nagyon ajánlom, hogy ahhoz, amit most bemutatok legalább 80 cm-nyit használjatok.
Mivel elszorítónak még mindig híján vagyok (ahogy az eredeti megoldásnál láthatjátok) én egy kis tű-cérnát és egyetlen gombot fogok használni.

1. A fent látható technika alapján elkezdem csomózni a cipőfűzőt (hamar észre is veszem, hogy rövidre vágtam a fűzőt, így "csak" mintának használom ezt a technikát). A teljes hossza így kb. 22cm lett.

2. Elperzselem mind a két végét öngyújtóval, hogy ne kezdjen el foszlani később.
A rövidebb végére egy gombot varrok.

3.  A másik végén pedig pontosan annyira hajtok vissza (és varrok is el) egy hurkot, amin épphogy átfér a gomb.

Készen is vagyunk!

Igény szerint tovább díszíthetjük:
- körömlakkal lefesthetjük a gombot,
- fűzhetünk gyöngyöket a fonatba, stb.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése